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이번 생의 마지막 영어공부

[오늘 알게된 몰랐던 단어] Words of the day

.업무를 하다가 개인적인 자료들을 보다가 해석이 매끄럽지 않은 단어들

무슨 의미인지 모르겠는 단어들을 만나게 된다.  그럴 때마다 기록해 놓으려고 한다.

 

knowledge retention : 지식유지, 지식보유 

 

[예문]

agree with an approach to knowledge retention when consultants are engaged

컨설턴트가 참여했을 경우, 지식유지 접근법에 동의하라

Scientific research suggests that a self-directed, modular approach to talent developmentimproves knowledge retention.

과학적 연구에 따르면 인재 개발에 대한 자기 주도적 모듈 방식의 접근은 지식 보유를 향상시킵니다

 

Knowledge retention is a process for identifying. critical knowledge that is at risk of loss, prioritizing what is at risk based on potential knowledge gaps and their impact upon overall organizational performance, and then developing actionable plans to retain that knowledge.

 

Knowledge Retention: How to Protect Your Competitive Advantage

지식유지 : 당신의 경쟁우위를 지키는 방법 

http://www.scitepress.org/Papers/2011/36320/36320.pdf

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By: Derek Gleason Published: Feb 20, 2019 | Last updated: Oct 25, 2019

 

You invest in your employees—mentoring, conferences, training. Yet over time, unused knowledge fades. Employees take other jobs. How do you protect your investment?

 

당신은 멘토링, 회의, 교육을 통해 직원들에게 투자한다. 그러나 시간이 지나면, 사용되지 않은 지식은 사라진다.

직원들은 다른 직업을 갖는다. 당신의 투자를 어떻게 보호하나?

 

Marketing had the highest turnover rate (17%) of any profession in 2018. It isn’t the only cause of knowledge loss. Retirements, promotions, intracompany transfers, and “the forgetting curve” all play a role, too.

 

마케팅은 2018년도 가장 높은 이직율(17%)을 기록했다. 이것은 단지 지식손실의 원인이 아니다. 은퇴, 승진, 회사내 직무이동 및 "망각곡선" 모두 한몫한다.

 

But the consequences of those events aren’t inevitable. Knowledge retention is a process for identifying critical knowledge that is at risk of loss, prioritizing what is at risk based on potential knowledge gaps and their impact upon overall organizational performance, and then developing actionable plans to retain that knowledge.

 

그러나 이러한 사건의 결과는 피할 수 없다. 지식유지(보유)는 손실위험에 처한 중요한 지식을 식별하고 잠재적인 지식 격차와 전체 조직성과에 미치는 영향을 기반으로 위허멩 처한 것을 우선 순위로 지정한 다음 해당 지식을 유지하기 위한 실해가능한 계획을 개발하는 프로세스이다.

 

Knowledge retention isn’t a corporate nicety. It’s a “critical strategic resource” and the basis for a sustainable competitive advantage. Successful knowledge retention programs answer three key questions:

1. What knowledge may be lost?
2. What are the consequences of losing that knowledge?
3. What actions can be taken to retain that knowledge?

 

지식 유지는 기업에게 즐거운 일은 아니다. “핵심 전략 자원”이며 지속 가능한 경쟁 우위의 기초입니다. 성공적인 지식 유지 프로그램은 세 가지 주요 질문에 답한다.

1. 어떤 지식이 손실 될 수 있는가?
2. 그 지식을 잃어버린 결과는 무엇인가?
3. 그 지식을 유지하기 위해 어떤 조치를 취할 수 있는가?